TÜRKİYE'NİN 4. BÜYÜK KÖPRÜSÜ DEVLET BAHÇELİ KÖPRÜSÜ:

10 Haziran 2018 17:42 Evin GÖKTAŞ
Okunma
1076
TÜRKİYENİN 4. BÜYÜK KÖPRÜSÜ DEVLET BAHÇELİ KÖPRÜSÜ:

TÜRKİYE'NİN 4. BÜYÜKKÖPRÜSÜ DEVLET BAHÇELİ KÖPRÜSÜ:

ADANA'NIN İTİBARABİDESİ VE GERDANLIĞI

Adana'nın MHP'li Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, yaklaşık % 40'ının yapımı tamamlanan ve yaklaşık bir yıl sonra hizmete girecek olan köprünün inşaatı ile ilgili zaman zaman MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'ye bilgi sunduğunu belirtti.

Türkiye’de böyle büyük bir projeyi ilk defa bir belediyenin kendi imkânlarıyla yaptığını söyleyen Başkan Sözlü, “Adana’nın gerdanlığı” olarak nitelenen Devlet Bahçeli Köprüsü'nün tamamlandığında Türkiye’nin en büyük köprülerinden birisi olacağını söyledi.

EVİN GÖKTAŞ

YENİ DÜŞÜNCE -Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin temeliniattığı, bağlantı yolları ile birlikte 1800 metre uzunluğu, 39 metre genişliği,6 şeritli yol, çift hatlı demir yolu ile Türkiye'nin en uzun ikinci köprüsü olma özelliğini taşıyacak olan Devlet Bahçeli Köprüsü, Adana'nın önümüzdeki 30-40 yıllık ulaşım ihtiyacını karşılamaya hazırlanıyor.

Adana'nın MHP'li Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, şimdiye kadar yaklaşık %40'ının yapımı tamamlanan ve yaklaşık bir yıl sonra hizmete girecek olan köprünün inşaatı ile ilgili zaman zaman MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'ye bilgi sunduğunu belirtti.

Bahçeli'nin köprüye kendi adının verilmesini istemediğini hatırlatan Sözlü, "Ama uzun yıllar siyaset yapan devlet büyüğümüz ve liderimizdir. Kendileri ayrıca Adanalıdır. Türk siyasal hayatında demokratik kültür ve uzlaşma adına büyük bir örnek ve model teşkil etmiştir. Nihayetinde kendi yaptığımız bir köprü. Başkasının yaptığı bir köprüye Devlet Bahçeli ismini vermiyoruz. Sayın Genel Başkanımız da köprünün açılmasını heyecanla bekliyor.Verdiğimiz sözü yerine getirmemizi ve belediyeciliğimiz adına başımızın dik olmasını istiyor. Ara sıra da kendilerine düzenli olarak da bilgi sunuyorum.”dedi.

Aynı zamanda “Adana’nın gerdanlığı” olarak da nitelenen köprünün inşaatı ve diğer projeleri hakkında bilgi veren Sözlü, Devlet Bahçeli Köprüsü’nün geri kalan bölümü ile ilgili çalışmaların aralıksız devam ettiğini ve hizmete girdiğinde Adana'nın itibar abidesi olacağını ifade etti.

Seyhan Barajı'nın hemen güneyinde inşaatı devam eden Devlet Bahçeli Köprüsü'nün hizmete girmesi ile birlikte Seyhan, Yüreğir ve Sarıçam ilçeleri arasındaki ulaşımın büyük ölçüde rahatlayacağını kaydeden Sözlü,"Günlük ortalama 100 bin taşıtın geçiş yapacağı köprü, Yüreğir'de yeni yapılan hastane kompleksi, adliye, üniversite kampüsü ve stadyumun yükünü taşıyacak." diye konuştu.

Türkiye’de böyle büyük bir projeyi ilk defa bir belediyenin kendi imkânlarıyla yaptığını söyleyen Başkan Sözlü, Devlet Bahçeli Köprüsü'nün tamamlandığında Türkiye’nin en büyük köprülerinden birisi olacağını söyledi.

BAŞKAN HÜSEYİN SÖZLÜ'DEN ADANA'YA 12 DEV ESER

Başkan Hüseyin Sözlü liderliğindeki Büyükşehir Belediyesi,Adana'nın dört bir yanında gerçekleştirdiği hizmetlere yenilerini ekliyor.Sosyal yaşam alanları, kentsel dönüşümleri, yeni bulvarları, yeşil alanları,yeni köprüleri, modern üst geçitleri, kültür merkezleri, spor tesisleri,engelli merkezleri ve hayvan barınakları ile 12 dev eseri hayata geçiriyor.

Devlet Bahçeli Köprüsü’nün inşaatında yüksek kalitede beton ve demirin kullanıldığını vurgulayan Sözlü, şunları söyledi:

"Açıldığı günden itibaren her gün 100 bine yakın araç geçecek. Avrasya Tüneli ve Osmanlı Tüneli'nden daha fazla insan geçecek. Şu anda Türkiye'nin üç tane boğaz köprüsü ve bir de körfez geçişi ile birlikte dört büyük köprüsü var. Bu köprü de bittiğinde beş tane sanat yapısından birisini oluşturacak. Projenin son şeklini alması ile birlikte tam 1800 metre uzunluğunda bir köprü olacak. Tabiatla kavga etmemek lazım. Köprü sağlam bir zeminde yapılıyor. Nehrin içinden fore kazıklarla geçilecek. Köprünün toplamayak sayısı 24, betonarme kısmının uzunluğu 1000 metre. Köprünün çelik konstrüksiyon kısmı 800 metre. Suyun üzerindeki kısmı da 1000 metre. Genişliği üç gidiş, üç geliş olmak üzere 6 şerit, ortasından da bir gidip bir geliş raylı sistem var. 39 metre. Uzunluk olarak Türkiye'nin en uzun köprüsü olmakla birlikte genişlik olarak Yavuz Sultan Mehmet Köprüsü 50 metre, bu 39 metre yan bariyerlerle birlikte 40 metreyi bulacak. Uzunlukta Türkiye'nin en uzun, genişlikte ikinci en geniş köprüsünün şuan inşaat sahasında bulunmaktayız. Kavşak bağlantıları ile birlikte 2 bin 300 metreyi buluyor. Allah nasip ederse böylesine önemli bir sanat yapısını açmak Türkiye'de büyük bir altyapı hizmeti demektir."

Köprünün ayaklarında kullanılan malzemeler ile her katı 4 daire olmak üzere 18 katlı bir bina dikilebileceğini söyleyen Başkan Sözlü, “Köprünün 24 ayağının her birine bin 500 metreküp ortalama beton döküyoruz. Her birinde 300 ton demir kullanılıyor. Bu da demek oluyor ki bu köprünün her bir ayağı için kullanılan malzeme ile her katı 4 daire olmak üzere 18 katlı bir bina dikilir. Fiziki manada kıyaslamak yapmak üzere söylüyorum.” dedi.

KÖPRÜ İÇİN ALDIĞIMIZ KREDİ HÂLÂ ONAYLANMADI

Başkan Hüseyin Sözlü, Devlet Bahçeli Köprüsü'nün üzerinden gelecek yıl bu aylarda geçmek istediklerini belirterek, "Böylesine büyük bir köprü Türkiye'de beş büyük sanat yapısından birisi konumunda. İlk defa bir büyükşehir belediyesinin kendi imkânları ile yaptırmış olduğu bir sanat yapıtıdır. Adana Büyükşehir Belediyesi olarak bu bizim kıvanç kaynağımızdır." ifadesini kullandı.

Cumhuriyet tarihinin en önemli sanat yapılarının hemen hepsinin devlet ve hükûmet bütçesinden yapıldığına dikkat çeken Sözlü, şöyledevam etti:

"Burada şu ana kadar hiçbir hükûmet desteği almadığımız gibi 160 milyon lirasını burada kullanmak üzere 240 milyon liralık krediyetkisi aldım Büyükşehir Belediye Meclisinden. Ancak İçişleri Bakanlığı hâlâ bu krediyi onaylamadı. Biz bu köprüyü bütün bağlantı ve kavşakları ile birlikte 250 milyon TL'ye yapacağız. Eğer bu köprü hükûmet köprüsü olsaydı milyarlarla ifade edilirdi. Böylesine büyük bir köprünün yapılış maliyetini onlarla kıyasladığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. 240 milyonun 160 milyon lirası ile ilgili müracaatımız henüz onaylanmadı. İnşallah onaylayacaklardır diye düşünüyorum. Bu köprüyü niçin yaptık? Köprünün karşısında 2000 yataklı bir şehir hastanesi var. Hemen onun arka tarafında bir bölge adliye mahkemesi yapıldı. Yine onun arasında normal bir adliye daha yapıldı.Bunlar da yine kendi alanında Türkiye'nin en büyük mimari eserleri sayılır.Hemen onun arkasında yeni Numune Hastanesi var. Hemen onun üst tarafında kuzey doğusunda bilim ve teknoloji üniversitesi yapıldı. Bu hastanenin tam kuzeyinde 37 binkişilik bir şehir stadı yapıldı. Hükûmet yatırımlarının ortaya çıkarmış olduğu trafik sorunu için Büyükşehir Belediyesi olarak kendi yatırımımızla bir köprü yapıyoruz. Tüm bu hükûmet yatırımları bu bölgede olduğu için Adana’nın da çok fazla trafik yükü oluştu. Bu bölgede, bu güzergâh üzerinde ortaya çıkan trafik yükünü azaltmak, trafik yükünü ortadan kaldırmak için anıt mimari olarak yerini alacak köprü için çalışmalara başladık. Bu güzergâh direk otoyola bağlanacak.Türkiye’nin önemli eserlerinden birisi olacak. Günlük buradan 60 bin araç geçecek. Bu rakam Avrasya Tüneli’nde, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde ve Osmangazi Köprüsü’nde bile yok. Osmangazi Köprüsü ve Avrasya Tüneli ile ilgili vadedilen geçiş sayıları temin edilemediği için hazinene onlara destek veriyor.Yapılıp hizmete açıldığı andan itibaren günde en az 60 bin aracın üzerinden geçeceği bir köprü inşa ediyoruz. Ortasında da raylı sistem var. İki bulvarı birleştiriyorum."

SAYIN BAHÇELİ ÇOKÖZEL BİR İNSAN, ADAM GİBİ ADAM

Başkan Hüseyin Sözlü, MHP'li bir belediye başkanı olduğu için kaynakları tırnaklarıyla kazdığını ifade ederek, "Sayın Genel Başkanımız Devlet Bahçeli Bey'in terör ve dış politikadan başka hükûmete verdiği bir destek yoktur. Koalisyon veya kamu bürokrasinde kadrolar söylendiğinde nasıl şiddetli cevap verdiğini biliyorsunuz. Sayın Bahçeli, bukonuda üslubu karşılıksız olan bir siyasetçidir. Burada kendilerine taleplerimizi ilettik. Kredi ile ilgili talebi kendilerine söyledim.Belediyelerden sorumlu genel başkan yardımcısına konuyu iletti ama henüz bir gelişme olmadı. Sayın Bahçeli, kendi Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'den bile bir şey istemez. Çok özel bir insan, adam gibi adam." şeklinde konuştu.

Hükûmetin Orta Doğu ve dış politikasında sıkıntılar yaşandığını kaydeden Sözlü, şu görüşleri dile getirdi:

"Orta Doğu kaynaklı yurt içinde terör problemi var. 15Temmuz hain kalkışması var. Türkiye zor günlerden geçiyor. Türkiye'nin tek devralınmamış tek metrosu Adana Büyükşehir Belediye metrosudur. Türkiye'de bütün metroları İzmir de dâhil olmak üzere hükûmet üstlenmiştir. Başbakan oradan aday olduğu için İzmir metrosunu kurtardı. İnşallah gelecek sene Adana'dan aday olursa bu yükümüzü hafifletir. Sayın Başbakanı Adana adayı olarak görmek isterim. Hiç kıskançlığımız olmaz. Gücümüz yettiğince halkın verdiği destekle Allah'ın izniyle yaptığım kadar yaparım. Azimliyim, kadere inanırım.Bu köprüyü yabancı bir firma yapsaydı eğer Türkiye'nin büyük köprülerinin fiyatlarını siz hesaplayın. Bu fiyatın en az dört katından aşağı yapamazlar.Ben şu ana kadar bir bulvarın bir caddenin adına birini çok sevdiğim için ismini vermedim veya birini sevmediğim için ismini değiştirmedim. Geçmiş dönem belediye başkanlarının hepsiyle iyi görüşüyorum. Adana'da şu anda 15 artı 1,büyük şehirle birlikte 16 belediye var. Bütün belediye başkanları ile iyi arkadaş ve dostuz. Adana'nın geleceği ile ilgili bu tür imar programlarını diyalog içinde yapıyoruz. Bu köprümüzle ilgili birinci ihaleyi alan müteahhit başarılı olamadı. Biz de tek taraflı feshetmek zorunda kaldık. Eğer birinci ihalede, iptal edilen ihalede bitmiş olsaydı o dönemin birim fiyatlarıyla belki 170 milyon liraya bitire bilirdik. O dönemdeki müteahhidimiz yürüttüğü işlerden dolayı hesabı tutturamadı ve Adana’nın bir yılına mal oldu. Nihayetinde bir siyasetçiyim bu köprü üzerinde kötü değerlendirmeler yapıldı. Bizim Adana halkını aldattığımız söylendi oysa Adana’da Çukurova Havalimanı'nda referandumdan önce üçüncü temel atma törenini yaptık ama ben ikinci müteahhide işi verdiğimde ikinci temel atma törenini yapmadım. Kimseden hiçbir katkı almadım ve Allah'ın izniyle bu köprüyü bir yıl sonra bitireceğiz. Çok da borcumuz var. Sadece bir milyar lira üzerinde geçmişten üzerimize devreden borç var. Onu da ödeyeceğiz. Büyükşehir belediyesi olarak gelirlerimiz dışında gayri menkullerimizi değerlendirerek, arsa satışları yaparak bu borcu ödeyeceğim."

KÖPRÜYÜ GÖRKEMLİ BİRTÖRENLE HİZMETE AÇACAĞIZ

Başkan Hüseyin Sözlü, yapımı tamamlanınca Devlet Bahçeli Köprüsü’nü görkemli bir törenle hizmete açacağını ifade ederek, “Çünkü Cumhuriyet Dönemi’nin önemli bir eseri. Ben hep şuna inanıyorum. Yaptığınız eserlerde siyasi kimliğiniz çok önemli değil. Halk teveccüh edecek, Allah nasip edecek, belediye başkanı olarak bu fırsatı yakalamış bir belediye başkanıyım.Cumhuriyet Dönemi’ne önemli eserler kazandırmalıyız. Bunlar nihayetinde ihtiyacımız olan eserler. Bizler ufuk sahibi belediye başkanları olarak geleceği görmeliyiz.”dedi.

“Bu hizmetimiz hem Gazi Mustafa Kemal Atatürk hem silah arkadaşları hem de tüm şehitlerimizin emeği geçenlerin ruhlarını şad edecektir.”İfadesini kullanan Sözlü, Adana’da buna benzer başka birçok hizmetlerinin yine olacağını kaydetti.

Sözlü, projeleri ile ilgili şu bilgileri verdi:

“Benim bir tane projem yine var. 20 yıldan beri imar problemli olan bir yer vardı Çukurova Belediyesi sınırları içerisinde. OradaTürkiye’nin modern şehircilik adına en iddialı planlamasını yaptım. Bu dönem bittiğinde 20 yılın tamamlamış olan bir belediye başkanı olacağım. İlçe belediye başkanlarımızla birlikte görünenlerin dışında görünmeyen hizmetlerimiz var. Hiçbir belediye başkanı ile sorunumuz ve kavgamız yoktur. Demokratik kültüre inancım sonsuz. Tüm sivil toplum kuruluşları ile birlikte değerlendirdiğimizde Adana kavgasız ve gürültüsüz bir kenttir. Sanat ve kültüre yönelik olarak çok önemli projelerimiz var. Engelliler konusunda farkındalığı artan bir ülkeyiz. Dün gibi değiliz. Doğru, güzel, ortak paydamız olan değerlerin nüfusumuzun ortalamasında kabul görüp Türkiye’yi normalleştirecektir. Açılım ve çözüm sürecinde aşırı derecede farkındalıkları öne çıkardılar ama tutmadı. Zenginliği ortak paydada aramak lazım. Türkiye’de eğitim açısından kırsal kesimle kent arasında çok büyük uçurumlar var. Gelişmiş ülkelere baktığınızda köylü ile şehirli insan arasında kültürel farklılıklar son derece aza inmiş durumda. Türkiye’de şehir ile köy arasındaki fark en aza inmeden huzur ve barış tam olarak gerçekleşemez. Bu konuda zamana ihtiyacımız var.”

BAŞKAN SÖZLÜ’DEN İÇİŞLERİ BAKANI SOYLU’YA ÇAĞRI

Bu arada Başkan Sözlü, liderinin adını şeref madalyası olarak taşıyacak olan Devlet Bahçeli Köprüsü ile ilgili son günlerde ulusal medyada sıkça yer alan kredi konusunun çözümü için İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya son bir defa daha çağrıda daha bulunmak istediğini bildirdi.

Bu konunu daha önce MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli’yi de arz ettiğini belirten Sözlü, şunları söyledi:

“Adana halkının oylarıyla seçilen Adana Büyükşehir Belediye Meclisinden, 160 milyon lirası yalnızca Devlet Bahçeli Köprüsü'nün yapımında kullanılmak üzere 240 milyon liralık bir borçlanma yetkisi çıktı. Biz Devlet Bahçeli Köprüsü projesini hükûmetin Adana'da şehir plancılığına aykırı olarak yaptığı yatırımların oluşturacağı trafik yükünü omuzlaması için oluşturduk.Bakınız köprünün hemen doğu yakasında hükûmetin Çukurova Üniversitesinin sınırında gerçekleştirdiği 2000 yataklı şehir hastanesi, bölge adliye mahkemesi binası, onun arkasında Numune Hastanesi, kuzeyinde yeni Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Kampüsü, Yeni Şehir Stadyumu; bunlar yeni yatırımlar. Buyatırımların toplamının oluşturduğu trafik problemini çözmek için biz bu projeyi oluşturduk.”

Adana için yapılan bu yatırımların oluşturacağı trafik yükünü en aza indirgemek için yapılan Devlet Bahçeli Köprüsü için Adana Büyükşehir Belediye Meclisinden çıkan 240 milyon liralık borçlanma yetkisinin hâlâ İçişleri Bakanlığı'nda onay beklediğini hatırlatan Sözlü, şöyle konuştu:

"Sayın Genel Başkanımız hükûmetin girmiş olduğu tüm çıkmazlarda devletimiz ve milletimiz adına tavır koymuştur. Adana'da da şehir plancılığına aykırı yatırımların trafik yükünü de Milliyetçi Hareket Partisinin belediye başkanının kentte uygulamaya koyacağı Devlet Bahçeli Köprüsü omuzlayacak. İçişleri Bakanı kredinin onayını geciktirerek bu hizmetimizi engelliyor. Sayın Cumhurbaşkanı’na durumu bizzat ileteceğim. Her bir aylık gecikme Adana halkına eziyettir, millî ekonomiye on milyonlarca zarardır. Ama unutulmasın ki Milliyetçi Hareket Partisinin belediyecilik anlayışında mazeretlerin ardına sığınmak yok. Kredi verilse de verilmese de önümüzdeki yıl bu zamanlarda Adana halkı Devlet Bahçeli Köprüsü üzerinden geçiyor olacak."